×

ویرایش فایلهای لایه باز Eps ،AI و psd

دسته‌بندی نشده لوگو فروش 18 ژوئن 2020

-بنام خدا—تمام طرح ها ی موجود در سایت لوگوفروش لایه باز وکتور هستند و فرمت همه آنها Ai/Eps میباشد.این فرمت توسط اکثر نرم افزارهای گرافیکی پشتیبانی میشود ولی برای ویرایش این فایلها از نرم افزار مخصوص به اینکار یعنی ادوب ایلوستریتور باید استفاده کنید.

فایل وکتور چیست ؟

این فایل ها اکثرا با فرمت های EPS,ai,wmf,و… یافت می شوند. ویژگی های مهم این فایل ها رو در زیر برای شما می نویسم :

  1. زوم بر روی این فایل ها بدون افت کیفیت خواهد بود.
  2. تغییر ابعاد و بزرگ کردن آن ها نیز بدون افت کیفیت است.
  3. قابل تغییر توسط نرم افزار های corel و Illustrator

چگونه می توان از وکتور ها استفاده کرد؟

دوستان وکتور ها را میتوان در برنامه فتوشاپ باز کرد و از آن استفاده کرد ولی در فتوشاپ به صورت لایه باز نخواهند بود. برای همین اگر قصد حذف یک قسمت از این فایل ها را دارید و یا می خواهید که بک گراند این فایل رو حذف کنید میتونید این فایل ها رو توسط نرم افزار Adobe Illustrator باز کرده و از منوی بالا Window>>Layers را انتخاب کنید. تا پنل لایه ها برای شما باز شود. مطابق تصویر زیر:

 

نحوه کار با وکتور
نحوه کار با وکتور

 

حال می توانید با کلیک روی مثلث های کوچک زیر لایه ها را باز کرد و هرکدام مد نظرتان نیست را مخفی کنید.

نکته: همانطور که در تصویر بالا میبینید لایه بک گراند دارای قفل هست و نمیتوان آن را حذف کرد،  برای همین باید روی آن قفل کلیک کنید تا باز شود و اگر خواستید حذف یا روی علامت چشم کلیک کنید تا مخفی گردد.

نحوه ذخیره فایل وکتور

بعد از انجام تغییرات لازم و برای این که در بقیه مراحل طراحی از این فایل وکتور در فتوشاپ استفاده کنید، به منوی فایل رفته و save as را بزنید و آن را با فرمت EPS یا Ai ذخیره کنید تا به راحتی با فتوشاپ باز کنید. موقع باز کردن این فایل ها در فتوشاپ از شما رزولیشن خواسته می شود که اگر برای طراحی های از قبیل پوستر A3 یا کارت ویزیت میخواهید از این وکتور استفاده کنید ما پیشنهاد میکنیم روی ۳۰۰DPI قرار دهید.

توجه: برخی مواقع این فایل ها پس از انتقال به فتوشاپ خیلی کوچک می شوند و پس از تغییر ابعاد کیفیتشان مطلوب نیست! این مواقع به ندرت پیش میاد ولی اگر اومد به Adobe Illustrator رفته و یک سند جدید باز کنید و این وکتور را در داخل آن انداخته بزرگش کنید و سپس سیو کنید. حال به راحتی به فتوشاپ انتقال داده و از کیفیت بالای آن لذت ببرید.

لوگو فروش

مطالب مرتبط

معرفی انواع لوگو

لوگو فروش 22 آوریل 2020

لوگو با آرم چه فرقی میکنه؟

لوگو فروش 12 فوریه 2020

ایا میدانید لوگو یا آرم چیست؟

لوگو فروش 12 فوریه 2020
تمام حقوق این وبسایت متعلق به logofrosh.ir میباشد