×

از روانشناسی طراحی لوگو بیشتر بدانید.

دسته‌بندی نشده, لوگو و طراحی لوگو فروش 22 آوریل 2020

از جنبه های ساده در پشت یک طراحی لوگو ، روانشناسی آن است. برخی تصور می کنند روانشناسی طراحی لوگو فقط با انتخاب رنگ همراه است اما چیزی فراتر از این حرفاست.
از آن جایی که طراحی لوگو فرآیند خلق یک لوگو است و در واقع لوگو یا آرم به معنی نشانه ای است که پشت آن هدف مشخصی وجود دارد، در نتیجه روانشناسی طراحی لوگو تمام مفهوم هایی است که در پشت یک لوگو نهفته است. در هنگام طراحی آنلاین لوگو حتما نکات گفته شده در این پست را در نظر بگیرید و از سایت طراحی لوگو فارسی آنلاین برای پیاده سازی ایده های خود استفاده کنید.

روانشناسی طراحی لوگو چیست؟

ابتدا معنای روانشناسی در طراحی لوگو را بیان می کنیم. در طی فرآیند طراحی لوگو همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که به معناهای اضافه فکر کنید و تا جای ممکن سعی کنید معناهای اضافه خلق کنید و برای ایجاد مفاهیم مختلف آن ها را به کار ببرید.
عبارت لوگو از کلمه یونانی “logos” گرفته شده است که به معنی “کلمه” است بنابراین هنگام طراحی لوگو به معنای لوگو توجه کنید در واقع شما در طی فرآیند ساخت لوگو یک کلمه بصری خلق می کنید که به وسیله آن مردم تجارت شما را می شناسند.

روانشناسی طراحی لوگو

همان طور که مردم معنای کلمات را به خوبی درک می کنند معنای لوگوی شما را خواهند فهمید و با آن ارتباط برقرار می کنند. اینکه آن ها چه برداشتی از لوگوی شما داشته باشند به ذهنیت، دید فرهنگی و تجربیات آن ها بستگی دارد. افراد با سطح تحصیلات مختلف معنای متفاوتی از یک کلمه را درک می کنند . این تفاوت ها در درک معنی یک لوگو هم وجود دارد.
جنبه های متفاوتی در درک یک لوگو وجود دارد. در ابن مطلب روی دو جنبه مهم در ایجاد معنا تمرکز شده است:
رنگ و شکل.

نقش رنگ در طراحی لوگو

اغلب نقش رنگ در طراحی لوگو توسط مشتری اشتباه درک می شود اما بی دلیل نیست. با توجه به مقالات مختلف در روانشناسی طراحی لوگو قرمز یک معنی ، زرد یک معنی و همین طور رنگ ها معانی مختلفی دارند.
درست است رنگ ها معانی خاصی دارند اما این معانی همیشگی نیست ، این معانی در طول زمان به رنگ ها داده شده و امکان دارد این مفاهیم دوباره و دوباره تغییر کنند.
رنگ های مختلف در فرهنگ ها و اجتماعات مختلف معنای متفاوتی دارند. در نتیجه توجه کنید رنگ مناسبی برای لوگوی خود انتخاب کنید تا شما را در خلق مفاهیم گوناگون یاری دهد.
تفسیر مشترکی که مردم در کشورهای غربی به رنگ ها داده اند در شکل زیر آورده ایم.

سیاه : قدرت کمال راز مرگ
سفید – امید سادگی پاکیزگی خوبی خلوص
قرمز- عشق شور داستان عاشقانه خطر انرژی
زرد- فهم دوستی گرمی احتیاط بزدلی
آبی- صلح صمیمیت اعتماد تمامیت آرامش
خاکستری- قدرت بلوغ حفاظت پایداری
سبز- زندگی رشد طبیعت پول تازگی
نارنجی- ابداع خلاقیت تفکر ایده ها
بنفش- سلطنت تجمل خرد وقار
سعی کنید تا جای ممکن این موارد را در اولویت طراحی لوگو قرار ندهید . پیشنهادی که اکثر مقالات در طراحی لوگو دارند انتخاب تنها یک رنگ است.انتخاب یک رنگ سبب می شود کنترل بیشتری روی لوگوی خود داشته باشید وآن طور که میخواهید آن را در نظر مردم جای دهید و از طرفی می توانید آن را به عنوان رنگ سازمانی و تجاری خود در نظر بگیرید به عنوان مثال:

روانشناسی طراحی لوگو

از نظر روانشناسی هر رنگی را که سعی دارید برای لوگو انتخاب کنید باید همیشه مکمل باشد به این معنی که لوگو شما زمانی که سیاه باشد روی پس زمینه سفید به خوبی عمل کرده و برعکس اگر سفید باشد روی پس زمینه سیاه به خوبی عمل کند.

نقش شکل در طراحی لوگو

از نظر روانشناسی شکل از مهم ترین عوامل در ساخت لوگو است. مغز انسان از شکل ها عکس می گیرد و آن ها را به خاطر میسپارد یک شکل مشخص در اکثر موارد در ذهن انسان می ماند.
لوگو Nike را به یاد می آورید؟ لوگو McDonalds؟ و یا نشانه بازی های المپیک؟

روانشناسی طراحی لوگو

از نظر دیدگاه روانشناسان تفاوت زیادی بین حروف و علائم وجو دارد ، حروف چیز خاصی را نمی رساند اما اشکال با معنی و صدا همراه است. هنگام طراحی لوگو باید روی شکل و فرم هر کدام از حروف جداگانه کار کنید و در نظر داشته باشید به دنبال افزودن معنی به آن هستید تا زمانیکه به بهترین دست یابید. با پیروی از این دستورالعمل اغلب لوگوی قدرتمندی خلق می کنید.

نگاهی به برخی از لوگوها از دید روانشناسی ( خوب یا بد )
خوب
فلش را در لوگو Fedex میببینید؟
این یکی از بهترین نمونه های استفاده از روانشناسی در طراحی یک لوگو است. شکل فلش به وسیله فضای منفی و با حروف “E” و “X” ایجاد شده و به نظر لوگو توسط یک انسان نابغه طراحی شده است .
Lindon Leader یک فلش را به طور پنهانی در لوگو Fedex جای داده است و کار فوق العاده ای انجام داده است. در یک مصاحبه او گفته است: ” من به این فکر کرده بودم که اگر وجود یک فلش در این طرح می تواند نشانه برای سرعت و دقت باشد، که هر دو از ویژگی های ارتباطی FedEx هستند.”

طراحی آنلاین لوگو

اغلب توجه  طراحان تنها به زیبایی شناسی لوگو ها است، و به همین دلیل است که بعضی از لوگو ها اینقدر بد طراحی می شوند، اما در نظر داشتن روانشناسی در طراحی لوگو باعث ایجاد لوگو های فوق العاده می شود.
بد

اشتباهات طراحی لوگو

زمانی که شما به این لوگو نگاه کنید، دیگر دوباره به آن نگاه نمی کنید.
این یک مورد بسیار جالب است. Pepsi به خاطر طراحی یک لوگو جدید ۱ میلیون دلار پرداخته است، که با یک شرکت به نام Arnell Group خلق شده است. تصویر بالا تصور هنرمند سانفرانسیسکویی Lawrence Yang را نشان می دهد در اولین باری که این لوگو جدید را دیده است.
اگر آن ها قبلاً به آن فکر می کردند اینطور نمی شد!
هر چیزی می تواند برای ایجاد معنی در لوگو استفاده شود، اما ممکن است آن واقعاً چیزی نباشد که شما می خواهید. حتی اگر برای طراحی یک لوگو ۱ میلیون دلار می گیرید از این مورد مستثنی نیستید. اگر در حین طراحی یک لوگو به روانشناسی آن نیز فکر کنید می توانید اعتبارتان را حفظ کنید.
زشت

طراحی آنلاین لوگو

اگر حتی به زیبایی شناسی یک لوگو فکر نمی کنید حداقل به روانشناسی طراحی لوگو فکر کنید تا دست کم لوگوی زشتی طراحی نکنید.
یک مورد در این زمینه (لوگو جدید Twitter)
یک نمونه که در آن به روانشناسی توجه شده تا ارزش طراحی لوگو بالا رود لوگو جدید Twitter است. نسخه جدید آن ساده و رتوش شده و زاویه آن تغییر کرده است. حالا پرنده Larry به بالا نگاه می کند؛ که به رشد اشاره داشته و اینکه پرنده به آینده نگاه می کند و این چیزی است که خود Twitter IPO آن را در نظر دارد؛ و شکل آن بیشتر قابل تشخیص و به یاد ماندنی شده است.

روانشناسی طراحی لوگو

اما از طرف دیگر، زمانی که مردم این لوگو جدید را دیده اند، یک معنای جدید در آن ایجاد کرده اند.

طراحی آنلاین لوگو

نکته مهم دیگر در طراحی لوگو زمانی است که طراحی یک لوگو برای مخاطب های جوان انجام می شود. هنگامیکه که برای مسن تر ها کار می کنیم، تنها باید به پیشرفت محصول در بازار پر پیچ و خم فکر کنیم، اما برای مشتری های جوان این مورد فرق می کند.

ترکیب خوبی از رنگ متن ها و نشانه ها یک تمرین بسیار خوب برای زیبایی شناسی بوده اما این در زمانی است که شما به در پشت پرده به روانشناسی طراحی نیز فکر کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

منبع :سایت  bizgo.ir

لوگو فروش

تمام حقوق این وبسایت متعلق به logofrosh.ir میباشد